Sennheiser EW-DP - найкраще аудіорішення для маленької знімальної групи
21 перегляди
10 червня 2024 р.
Sennheiser EW-DP - найкраще аудіорішення для маленької знімальної групи
Опубліковано в:

Бездротова цифрова мікрофонна УВЧ-система EW-DP від Sennheiser хоч і порівняно нова, втім вже встигла заробити собі вельми високу професійно репутацію, зокрема і як зручний й надзвичайно надійний робочий інструмент невеличких знімальних груп та операторів і звукооператорів, котрі активно й часто працюють самостійно. Sennheiser EW-DP не потребує ніяких спеціальних налаштувань, її потрібно просто увімкнути - і от вона вже повністю готова до роботи, можна розпочинати зйомку. Якщо ж таки знадобилося щось підлаштувати до чи навіть під час запису, то всі робочі параметри системи легко контролюються як безпосередньо з меню приймача, так і дистанційно, з мобільного додатку у смартфоні чи планшеті. І зараз - більш докладно про основні переваги та можливості комплекту EW-DP, а також про те, для яких задач і для кого ця система підходить найкраще. А для наочності порівняю EW-DP з добре відомою усім професійним звукооператорам та аматорам-фрілансерам системою Sennheiser AVX 1.9 GHz та розповім, як обидва ці рішення показали себе у реальних робочих ситуаціях.
 

Так вже склалося, що через горезвісний страйк сценаристів автор цього огляду мав нагоду, по-перше, долучитися до роботи відразу декількох невеликих знімальних груп, а по-друге, попрацювати саме з EW-DP багато й часто.
 
Забігаючи трохи наперед, вже зараз можу сказати, що ця система фактично у будь-якому варіанті комплектації без жодних ускладнень освоюється за якихось два-три виїзди на зйомки. Зі своїм же основним робочим комплектом EW-DP я впродовж пари місяців відзняв матеріал для двох документальних фільмів на Гаваях, для декількох комерційних проєктів у Чикаго, Санта-Моніці, Сан-Дієго та Лос-Анджелесі, а потім ще й записав кілька відеооглядів нових систем освітлення для сайту CineD (див. мої огляди Nanlux 900C, Aladdin Mosaic та Amaran 150C). Тож за увесь цей час та ще й з таким вкрай насиченим робочим графіком зрозуміти, на що насправді здатна EW-DP, можна було хоч тричі.
 
Додам також, що я категорично відмовляюся називатися професійним звукооператором. У своїх сценарних, документальних та комерційних проєктах я працюю здебільшого як оператор-постановник та продюсер і лише інколи - як режисер. Одначе саме для такої широкої спеціалізації цифрові системи Sennheiser AVX та EW-DP підходять оптимально, і мої останні декілька місяців дуже активного використання обох систем - найкраще тому свідчення.
 
Відповідно, коли ви, шановний читач, вважаєте себе справжнім профі у галузі сучасних аудіотехнологій і маєте багатий досвід використання значно дорожчих бездротових мікрофонних УВЧ-систем, то цей мій огляд навряд чи вас чимось зацікавить. А от коли ви теж частіше знімаєте документальні фільми, репортерські й журналістські відеосюжети, стріми, влоги та просто цікавий відеоконтент, самостійно чи з одним-двома помічниками, то запевняю, EW-DP від Sennheiser вам точно сподобається.
 

 

Отже, розпочнемо за традицією з переліку основних технічних характеристик мікрофонної системи EW-DP:

 

  • кількість частот на канал: 2240

  • діапазон частот: 470 - 526 МГц

  • максимальний робочий діапазон: 328.1′

  • максимальна кількість передавачів у діапазоні: 58

  • частота дискретизації/роздільна здатність: 24 біти

  • динамічний діапазон: 134 дБ

  • затримка: 1.9 мс

  • керування: по Bluetooth-каналу.


Бездротовий передавач з петличним мікрофоном Sennheiser ME 2 (фото Грема Шелдона, CineD)

Цей огляд я склав на основі власного досвіду використання мікрофонної системи Sennheiser EW-DP у таких варіантах комплектації:
 

  • Sennheiser EW-DP ME 2 SET з цифровими приймачем і передавачем, петличним всеспрямованим мікрофоном, кріпленням для камери й набором кабелів. Діапазон Q1-6: 470 - 526 МГц.
  • Sennheiser EW-DP 835 SET з цифровим приймачем, ручним бездротовим мікрофоном, кріпленням для камери й набором кабелів. Діапазон Q1-6: 470 - 526 МГц. 
  • Sennheiser EW-DP SKP Plug з універсальним бездротовим передавачем для дротових мікрофонів, кріпленням для камери й набором кабелів. Діапазон Q1-6: 470 - 526 МГц. 
     

Sennheiser AVX чи EW-DP?
 
З системою AVX 1.9 GHz від Sennheiser я працюю вже багато років. Зовсім нещодавно з її допомогою ми групою зняли відеоматеріали для документального фільму BBC Two, а трохи раніше я сам записав великий відеосюжет про посадку екіпажної капсули космічного корабля місії НАСА Artemis 1 для каналу Smithsonian/Paramount+. На фото ви напевно вже помітили фірмову синю панель приймача AVX, що підключений до XLR-роз'єму камери Canon C300MKIII.


Виліт на борту конвертоплана Osprey з військової авіабази на острові Коронадо. Зйомка на камеру Canon C300MKIII з мікрофонною системою Sennheiser AVX (фото Грема Шелдона, CineD)

Впродовж усього етапу зйомок для каналу Smithsonian, а проходили вони не аби де, а в основному на борту десантного транспорта-дока USS Portland, що курсував вздовж узбережжя Баха (Каліфорнії), моя AVX відпрацювала просто прекрасно. І стала дуже у пригоді передусім через те, що потрібно було раз за разом й швидко знаходити стабільно якісний бездротовий аудіоканал в оточенні купи усіляких датчиків, радіосистем та іншої потужної електронної апаратури НАСА й військових.

А з цим тоді було дуже не просто. Запис кількох сюжетів навіть зупиняли. Між іншим, як на мене, це ще одна, така собі незадокументована, але вкрай корисна "фіча" AVX. Адже коли перешкоди занадто сильні, то система припиняє передачу аудіосигналу. Хоч і на якусь мить, одначе мені її більш ніж вистачає, що помітити проблему і вчасно на неї зреагувати, тобто підійти ближче до учасника інтерв'ю чи попросити його/її повторити свої слова.
 
З допомогою своєї AVX я також давно зрозумів, що приймач бездротової мікрофонної системи краще встановлювати не за камерою, а на неї зверху. Так сигнал з приймача на передавач майже завжди передається якісно і він менш вразливий до перешкод. Проте цей варіант монтажу все ж таки має одну вельми істотну ваду, про котру слід завжди пам'ятати: приймач AVX на камері займає помітно більше місця, аніж коли він підключений просто до роз'єму XLR.


Камера Canon C70 з мікрофонною системою Sennheiser EW-DP на Гаваях (фото Грема Шелдона, CineD)

Заявлений діапазон у 98′ система AVX, як дуже скоро з'ясувалося, утримує лише в умовах, максимально наближених до ідеальних (тобто на середині рівного поля і якомога далі від звичайного міського середовища). Мені це ніколи не заважало, бо я працюю в документальних проєктах і звук моя AVX пише найчастіше з підключених мікрофонів. Одначе про цю особливість системи теж не варто забувати.
 
І ще одне, більші й потужніші аудіомікшери, звичайно ж, доступний частотний діапазон сканують значно швидше, ніж маленька AVX, і вільні УВЧ-частоти виявляють і утримують теж набагато краще. Та все одно, мені в моїй роботі функціонала й можливостей AVX вистачало майже завжди. До того ж дуже часто немає ніякої змоги возити й носити з собою потрібний комплект професійної апаратури. Приміром, на тому ж USS Portland, де ми знімали сюжет про підняття на борт екіпажної капсули Artemis 1, для такої апаратури місця просто не було. 
 
Окрім того, сьогодні про безпеку дорогої техніки думати потрібно постійно й скрізь. І чим більше сторонніх помічників доводиться залучати до робочого процесу у знімальних локаціях, тим серйозніше відволікають такі міркування.


Sennheiser EW-DP (фото Грема Шелдона, CineD)

Чи варто міняти AVX на нову Sennheiser EW-DP? Моя відповідь на це запитання буде такою: це дуже залежить від специфіки конкретного робочого проєкту чи навіть окремої ситуації. Особисто я працюю як з AVX, так і з EW-DP. Мало того, навіть компанія Sennheiser не позиціює нову EW-DP, як заміну "старій" AVX. Мабуть, тому обидві системи є у продажу. А нова УВЧ-система EW-DP ще й коштує на 100 доларів дешевше у порівнянні з фірмовим комплектом AVX-ME2 1.9 GHz (коштував $799 станом на серпень 2023 року).


Порівнюємо розміри: Sennheiser AVX RX (зліва), EW-DP (зверху справа) та рекордер Tentacle Track E знизу (фото Грема Шелдона, CineD)

Нещодавно я поцікавився у спеціалістів Sennheiser, як вони самі оцінюють потенціал нової EW-DP у порівнянні з системою AVX, на що Робб Блюменредер, аналітик відділу Pro Audio компанії Sennheiser написав мені наступне:
 

"У суто технічному плані AVX (діапазон 1.9 ГГц DECT) від EW-DP (цифровий УВЧ) відрізняється істотно. Однак набагато важливіше правильно розуміти, для чого і як саме ви плануєте використовувати таку мікрофонну систему. З огляду на це, AVX є фактично бездротовим рішенням для зйомки в режимі "Auto". AVX зручно підключається, гарантовано якісно передає бездротовий аудіосигнал у діапазоні 2.4 ГГц і має ще цілий набір додаткових професійних функцій. AVX швидко й в автоматичному режимі налаштовує всі потрібні для роботи параметри: частоти, чутливість й навіть живлення. Компромісною платою за таку швидкість і зручність є відсутність ручного керування та додаткова затримка у 19 мс, що накопичується якраз через автоматизацію усіх елементів системи. Та попри це AVX дуже активно використовується у найрізноманітніших проєктах, і найбільше її уподобали саме відеожурналісти й репортери, звукооператори живих відеотрансляцій, стримери, влогери й загалом усі, кому потрібно зняти класне відео з якісним звуком професійного рівня, але без клопотнечі із попереднім налаштуванням обладнання, контролем частот та іншими складними технічними заморочками.
 
Разом з тим UHF для бездротових мікрофонних систем наразі вже є стандартом. УВЧ-системи більш універсальні, більш надійні й краще контрольовані, тому профі працюють найчастіше саме з такими. Все дуже просто й очевидно: якщо за роботу вам платять, то й вся ваша апаратура має надійно працювати будь-де, у будь-яких погодних умовах і стільки, скільки потрібно. Нова ж EW-DP, як і AVX, теж по суті виключає надто заплутану технологічну складову з робочого процесу і дає змогу користувачеві працювати так само швидко й професійно, але з повним контролем над мікрофонною системою. При цьому EW-DP значно краще пристосована для роботи у складному й перевантаженому радіочастотному середовищі та у ситуаціях, коли потрібно задіювати багато аудіоканалів одночасно. Плюс, безліч переваг надає також універсальний бездротовий передавач SKP Plug-on, з котрим EW-DP теж працює без проблем. Sennheiser EW-DP також потужніша у порівнянні з AVX і більш відкрита у плані налаштувань, завдяки чому ця система дає змогу отримати професійного рівня якості звук навіть у дуже складних умовах.

Втім яку б цих двох систем ви не обрали, і AVX, і EW-DP забезпечують однаково високий результат. Отже, скажу ще раз, обирайте ту з них, котра краще відповідає вашим професійним запитам, конкретним умовам робочих локацій, загалом специфіці ваших проєктів та вашому персональному стилю роботи з аудіо- та відеоконтентом".


Приймач бездротової мікрофонної системи Sennheiser EW-DP на камері Canon C500MKII (фото Грема Шелдона, CineD)

Що ж, як користувач із чималим досвідом практичної роботи з мікрофонною системою AVX, можу лише погодитися зі словами Робба Блюменредера. Так, AVX - це система для зйомок у режимі "Auto", і це й досі є вкрай вагомою її перевагою. Як оператор, котрому вже декілька разів доводилося писати сюжети в умовах, скажімо так, відчутної фізичної протидії чи навіть прямого й дуже неприємного насильства, запевняю, що у таких випадках мене більше турбує моя особиста безпека та безпека моїх помічників, аніж думка, чи встиг я вчасно налаштувати рівні звуку. От у такі та подібні моменти AVX працює замість мене, і ще жодного разу не підвела.
 
А, приміром, спеціальні інтерв'ю та усі інші заплановані відеосюжети я відтепер майже завжди знімаю з УВЧ-системою EW-DP. Бо, як правило, до приїзду на місце чи до того, як на знімальному майданчику з'явиться головний герой майбутнього сюжету, я маю щонайменше пару годин часу на підготовку та налаштування апаратури. Й навіть коли герой з'являється набагато раніше, аніж передбачено розкладом, автоматика EW-DP, зокрема функції автосканування діапазону та швидкого підключення, все одно дають змогу розпочати запис вчасно і підготуватися якщо не миттєво, то за якісь хвилини.


Порівнюємо розміри приймачів мікрофонних систем EW-DP (зліва) й AVX (фото Грема Шелдона, CineD)

Робб Блюменредер також нагадав і про те, що для EW-DP компанія Sennheiser наразі випускає більше аксесуарів, ніж для AVX. З нинішнього їх асортименту одним з найкорисніших я вважаю цифровий бездротовий передавач-рекордер Sennheiser EW-DP SKP. Його ми Роббом нещодавно детально та, гадаю, дуже вдало протестували з мікрофоном-гарматою MKH 416, з котрим сьогодні працюють чи не всі професійні оператори й звукооператори по всьому світові.


Універсальний бездротовий передавач Sennheiser EW-DP SKP з мікрофоном MKH 416 (фото Грема Шелдона, CineD)

І що ще приємніше, компактний і універсальний "кубик" EW-DP SKP так само якісно працює з усіма мікрофонами й бездротовими мікрофонними системами Sennheiser з колекції Evolution Wireless Digital, зокрема з EW-D, EW-DX та EW-DP. А ще EW-DP SKP має входи XLR (типу "мама") і 3.5 мм, а завдяки функції рекордера звук писати може просто на свою картку пам'яті microSD.


Універсальний бездротовий передавач-рекордер Sennheiser EW-DP SKP (фото Грема Шелдона, CineD)

Впродовж усіх двох місяців різноманітних зйомок просто неба у Лос-Анджелес мікрофон MKH 416 я використовував майже виключно у парі з бездротовим передавачем EW-DP SKP. А згодом, вже на етапі продакшина, так само активно працював з комплектом EW-DP SKP з петличним мікрофоном.


Фото Грема Шелдона, CineD

Та як то кажуть, і це ще не все. EW-DP SKP за потреби може видавати фантомне живлення і прекрасно функціонує, як батарея для бездротового мікрофона на "вудочці", даючи змогу нормально працювати без зайвих кабелів XLR. Налаштовується такий сетап дистанційно, з меню додатка Smart Assist (про нього зараз теж розповім), а коли зв'язок з мікрофоном з якоїсь причини переривається, EW-DP SKP надійно дублює аудіозапис на свою microSD.
 

Кріплення та інші аксесуари для системи Sennheiser EW-DP
 
Оскільки приймач EW-DP, як бачимо, у декілька разів більший, ніж приймач AVX, то й варіанти кріплення у нової системи дещо інші. Втім це аж ніяк не означає, що встановлювати більший приймач EW-DP на камеру складніше, аніж маленький AVX. Навіть навпаки.
 
Система EW-DP штатно комплектується універсальною монтажною пластиною з магнітами й різнокаліберними точками кріплення. На пластині приймач встановлюється швидко, надійно і фактично, як завгодно, тобто, як зручніше у тій чи іншій робочій ситуації. А коли магніти з якоїсь причини не подобаються, то приймач закріпити можна механічним способом за допомогою гвинта 1/4″-20 зі стандартним фіксатором.


Магнітна монтажна пластина з комплекту Sennheiser EW-DP (фото Грема Шелдона, CineD)

Просто на магнітах приймач EW-DP тримається досить міцно й упевнено. Тож разом з пластиною його можна без проблем прилаштувати у будь-якому зручному місці або ж просто зафіксувати "холодним черевиком" на камері чи вигадати ще якийсь свій варіант. Загалом же у більшості ситуацій можливостей фірмової монтажної пластини вистачає з великим запасом.
 
Ну а коли прогнозується ризик виникнення якихось не зовсім звичайних чи, може, екстремальних обставин, то звісно ж кріплення приймача слід перевірити заздалегідь. Автору цього огляду якось "пощастило" ненароком скотитися разом з камерою схилом пагорба у джунглях. І приймач EW-DP з магнітів таки зіскочив. Але, як згодом з'ясувалося лише через те, що магнітні точки пластини ще раніше забруднилися (у канавки навколо магнітів набилося бруду) і кріплення ослабло. Пластину просто трохи помили, встановили EW-DP на місце і продовжили зйомку. Та все ж нагадаю, що й за обладнанням потрібно доглядати вчасно, і під час роботи поводитися слід більш обачливо й таких пригод уникати.


Фото Грема Шелдона, CineD

Магнітні кріплення на корпусі приймача EW-DP дають змогу швидко встановити два чи навіть більше їх один на одного без інструментів та додаткового приладдя. Камера із такою стопкою приймачів стає помітно вищою, що не звично і не скрізь зручно (скажімо, коли треба кудись протиснутися чи знімати у русі), та рішення, як я вважаю, все одно вельми вдале і корисне. До того ж доцільність та ефективність його застосування залежить більше від висоти самої камери (моя Canon C300MKIII для документальної зйомки, приміром, дещо високувата), аніж від конструкції приймачів EW-DP на ній.


Приймачі EW-DP, закріплені стопкою (фото Грема Шелдона, CineD)

Ну й зрештою встановлювати EW-DP на камеру щоразу теж не обов'язково. У комплекті поставки системи є ще й металевий затискач, за допомогою якого приймач на пластині можна повісити на кишеню сумки чи просто на ремінь, як зручніше.


Фото Грема Шелдона, CineD

Що ж до інших аксесуарів, то EW-DP поставляється з кабелем зі звичайними штекерами 3.5 мм і механічними фіксаторами та кабелем-адаптером з 3.5 мм на XLR. Збираючи матеріали для цього огляду, свою EW-DP я використовував в основному із всеспрямованим петличним мікрофоном Sennheiser ME 2, однак трохи проекспериментував і з петличним Sanken COS-11D - з ним система працює теж чудово. А для запису стримів та трансляції сюжетів у прямому ефірі рекомендую придбати для EW-DP петличний мікрофон Sennheiser ME 4 із кардіоїдною діаграмою спрямованості, він для таких проєктів підходить краще.
 

Мобільний додаток Smart Assist
 
Коли ви теж придбали нову EW-DP у будь-якому варіанті, то додаток Smart Assist для неї на робочий смартфон можете встановлювати відразу ж (він безплатний і існує у версіях для iOS та Android). Після першого сполучення передавача з приймачем Smart Assist видає сповіщення про оновлення прошивки. Вона завантажується просто по Bluetooth і теж дуже швидко. Треба лише покласти ближче TX і RX та пам'ятати, що прошивки приймачів і передавачів через додаток оновлюються по одній і по черзі, а не всі разом.
 
Додаток Smart Assist також містить зручний посібник користувача EW-DP, котрий дуже допомагає швидше освоїти систему та пояснює, що і як з нею потрібно робити у найрізноманітніших робочих ситуаціях. Мануал фактично завжди поряд. Тиснемо кнопку, що у верхньому правому куті екрану Smart Assist - і от посібник уже перед очима, дуже зручно.
 
На дашборді Smart Assist показує до 16 приймачів одночасно з основною інфою для кожного: назва, статус підключення частотний діапазон, рівень заряду акумулятора тощо. Наприклад, цей скриншот показує, що верхній приймач живиться від USB-C, але наразі не підключений:
 
Якось знадобилося залишити на дашборді додатка лише один приймач. Так от був дещо здивований тим, що на iPhone для цього треба було повністю закрити Smart Assist і потім "забувати" всі зайві приймачі у розділі налаштувань Bluetooth смартфона. Виходити із Smart Assist під час роботи вкрай незручно, та на iOS-пристроях саме ця функція додатка, схоже, працює лише так.
 
На відміну від AVX, як я вже згадував раніше, нову EW-DP налаштовувати можна не лише через мобільний додаток Smart Assist, а й безпосередньо з меню налаштувань приймача. Й на практиці виходить, що обидва ці варіанти використовуються приблизно однаково. Меню налаштувань приймача теж дуже просте й інтуїтивно зрозуміле. Та, як на мене, налаштовувати й контролювати EW-DP через смартфон, здебільшого і звичніше, й зручніше - всі основні дані на одному екрані, все робиться парою дотиків й не треба порпатися з кнопочками на приймачі. Коротко кажучи, Smart Assist як робочий інструмент - рішення функціональне, зручне й реально допомагає у роботі з EW-DP.
 

Живлення
 
З ним у Sennheiser EW-DP теж все просто й разом з тим ефективно. Приймач і бездротові передавачі системи працюють як на літій-іонних акумуляторах, так і на звичайних батарейках формату АА. З акумами, звичайно ж, дещо зручніше і вони до того ж вважаються варіантом більш екологічним. Та як ми всі добре знаємо, можливість швидко закинути замість розрядженого акумулятора пару батарейок і просто продовжити роботу є просто неоціненною за певних умов.
 


Камера Canon C300MK III з мікрофонною системою EW-DP RX на закам'янілому лавовому потоці - Гаваї (фото Грема Шелдона, CineD)

Акумулятор у приймача і передавачів EW-DP - універсальний, зйомний і недорогий BA 70, котрим комплектуються ще безліч моделей Sennheiser і котрий за потреби завжди можна придбати окремо. І, між іншим, це ще одна важлива перевага EW-DP. У AVX акуми різнотипні. А через те що приймач значно менший, їх ще й потрібно мати декілька, щоб встигати своєчасно їх міняти та заряджати впродовж зйомок.


Бездротовий передавач зі зйомним акумулятором Sennheiser BA 70 (фото Грема Шелдона, CineD)

З повністю зарядженим BA 70 передавач системи EW-DP працює в середньому 7 годин, а мікрофони - понад 10 годин. Тобто реальна автономність системи майже дорівнює заявленим виробником. Та попри це раджу прикупити хоча б ще пару запасних акумуляторів (для передавача й мікрофона) або ж мати під рукою жменю батарейок чи акумів формату АА. Передавач EW-DP з BA 70 заряджається просто від порту USB-C чи зарядного пристрою з портом USB-C. Втім я придбав собі фірмові зарядну станцію Sennheiser L 70 зі слотами для двох BA 70 - у ній акуми заряджати і швидше, і зручніше.
 

МОЇ ВИСНОВКИ
 
Цей огляд складений на основі мого власного досвіду роботи з новою бездротовою мікрофонною системою Sennheiser EW-DP у варіантах її комплектації із петличним мікрофоном (такою я користувався частіше) та з ручним бездротовим мікрофоном. У другому варіанті EW-DP я протестував дещо пізніше, на виставках Cine Gear Expo та NAB, де ми за допомогою цієї системи зняли цілу серію класних репортажів та інтерв'ю для CineD просто у галасливому виставковому залі.


Камера з мікрофонною системою EW-DP на фоні вулканічного кратера (фото Грема Шелдона, CineD)

EW-DP у парі з петличним мікрофоном із вітрозахисною насадкою дає змогу записати інтерв'ю якісно навіть у такому шумному оточенні. А оскільки ця система працює ще й в УВЧ-діапазоні, то з частотами у виставковому центрі теж не було жодних проблем - вільні система визначила миттєво і далі працювала без найменших перешкод. На відміну від AVX, у котрої у таких складних локаціях з частотами інколи трапляються певні негаразди. 
 
Втім поза приміщенням чи, як то кажуть, у полі - на вулиці, на морі чи у джунглях - мені однаково комфортно працювати і з EW-DP, і з AVX. Обидві системи, як на мене, ідеально підходять саме для таких складних умов і загалом для активної журналістської роботи.


Блок RX системи з виходами для мікрофона й навушників та з зарядним портом USB (фото Грема Шелдона, CineD)

Нова Sennheiser EW-DP, як рішення більш сучасне, у плані повсякденного використання дещо зручніша. Магнітні кріплення, роз'єми з фіксаторами, універсальний акумулятор та живлення від батарейок, налаштування у додатку і через панель управління приймача, якщо вимикається передавач, то приймач сигналізує про це миттєво - ніби дрібнички, одначе вони насправді дуже допомагають у роботі.

Тож EW-DP - система, окрім того, що теж дуже надійна й функціональна, вона гарантовано забезпечує звук професійного рівня якості навіть у дуже складних умовах і дає змогу спокійно працювати майже будь-де, а це, на мою думку, найголовніша її перевага.