Популярність підкастів у сучасній медіасфері зростає дуже швидко, про що свідчить насамперед невпинне розширення аудиторії шанувальників цього формату подачі інформації. Щобільше, бізнес вже певний час не лише дієво освоює підкасти, а й ефективно використовує їх як канал зв'язку з слухачами, через який знайомить нас зокрема із найрізноманітнішими аспектами корпоративного світу.
І навіть ті компанії, котрі з якоїсь причини не можуть чи не бажають залучати до запису підкастів власний персонал, активно співпрацюють із профільними фахівцями. У Німеччині, приміром, одним з найавторитетніших та найзатребуваніших спеціалістів у цій сфері є TVN Corporate Media GmbH & Co. KG (tvn-cm.de/en).
Компанія TVN Corporate Media, що входить до складу широко відомої європейської TVN Group, впродовж багатьох років успішно працює у галузі аудіовізуального виробництва й останнім часом надає своїм замовникам увесь спектр професійних послуг із підготовки, запису та продакшина сучасних підкастів.
"Наразі ми допомагаємо нашим бізнес-замовникам дійсно на всіх робочих етапах створення підкастів, від узгодження формату, підбору тем, ведучих і учасників, підготовки й управління контрактами до суто технічних завершальних процесів, зокрема звукорежисерської роботи, дизайну заставок та публікації готових продуктів на цільових онлайн-платформах. Ми також створюємо унікальну ідентичність, що точно відповідає заданій аудіоконцепції кожного проєкту: інтро, аутро, стингери й джингли", - розповідає Рольф Розенсток, креативний директор відділу Corporate Audio компанії TVN Corporate Media.
У великій колекції TVN Corporate Media є вже декілька оригінальних проєктів, що не тільки мають шалену популярність у слухачів, а й вже відзначені високими нагородами. Це насамперед серія надзвичайно цікавих підкастів кримінальної тематики для ганноверської щоденної газети Neue Presse, у котрих їдеться про реальні чи навіть ще не розкриті злочини у столиці Нижньої Саксонії та регіонах навколо. За 5 сезонів цей кримінальний підкаст-серіал набрав понад 900000 завантажень та прослуховувань у режимі стріму і декілька разів поспіль виходив на перші позиції у жанрових чартах на Apple та Spotify.
Про зведення, мастеринг та вбивства
Наприкінці квітня 2024 року на студії TVN Group у Ганновері пройшов запис шостого сезону підкаст-серіалу "True Crime Hannover" ("Справжній кримінальний Ганновер"). А трохи раніше, у грудні 2023 року, проєкт отримав нагороду Lower Saxony Media Award і на сьогодні є найуспішнішим підкастом медіакорпорації Madsack Mediengruppe, до складу котрої входять газета Neue Presse і компанія TVN Group Holding GmbH & Co. KG. А на топові позиції у жанрових чартах Apple "True Crime Hannover" впродовж останніх трьох років виходить регулярно.
Всі шість сезонів (у кожному по 6 епізодів) були підготовані, записані (тобто пройшли етапи запису, зведення й мастерингу) та опубліковані групою TVN Corporate Media під керівництвом Рольфа Розенстока.
У перших п'яти сезонах, котрі почали записуватися з осені 2021 року, журналісти Neue Presse розповідають про реальні кримінальні злочини, що скоєні й розслідуються у Ганновері та районах навколо міста. А постійними гостями студії є досвідчені юристи, судмедексперти, поліціянти та психіатри, котрі допомагають розкрити найнезвичайніші драми людського життя у їх живому перебігу і надають кваліфіковані поради, як фахівці своєї справи.
Рольфу Розенстоку ж створювати захоплюючі підкасти допомагають фахівці його звукорежисерської групи, зокрема спеціаліст із постпродакшну Александер Коллмайєр, який на TVN працює аж із 1996 року. Його робоче місце - безпосередньо у багатофункціональній аудіостудії компанії, що розташована у відомому офісному центрі Anzeiger у столиці землі Нижня Саксонія.
Контрольна кімната студії обладнана системою Dolby Atmos з професійним 5.1.4-канальним сетапом динаміків. Комплект апаратури також включає 9 двосмугових моніторів Neumann KH 120 із вбудованими модулями двостороннього підсилення класу AB, які забезпечують надточний контроль звуку та найвищу якість запису. Втім у цій студії підкасти записуються не багатоканальними процесами Dolby Atmos чи Auro-3D, а зводяться у стерео.
"Все життя працювала з брудом", - каже фрау Фрекманн. Її тридцятирічний досвід та унікальні професійні знання з аналізу ґрунтів допомогли слідчим знайти та спровадити до суду багатьох небезпечних злочинців. Раніше Моніку Фрекманн, напевно, назвали б справжнім "слідопитом".
Захоплення голосів учасників розмови у студії виконується за допомогою динамічних репортерських мікрофонів Sennheiser MD 46, сигнал з яких спрямовується спочатку на зовнішні передпідсилювачі й далі через високоякісні перетворювачі з бітовою глибиною 24 біти та частотою дискретизації 48 кГц - на професійну цифрову робочу станцію (DAW), де й здійснюється запис. Зведення й мастеринг виконуються у режимі "in the box" із застосуванням певних професійних програмних інструментів і без допоміжного периферійного обладнання. В результаті запис набуває форми високоякісного WAV-файлу, котрий згодом конвертується у потрібний формат, відповідно до технічних вимог онлайн-платформи, де буде розповсюджуватися підкаст.
У студії, як у вітальні - все для цікавої та приємної розмови...
Мобільні перегородки, м’які меблі та килими у студії допомагають створити комфортну атмосферу затишної домашньої вітальні, що якнайкраще сприяє спокійній та невимушеній бесіді.
"Ми, звичайно ж, докладаємо усіх зусиль, щоб кожен з гостей почувався у нас саме комфортно. Адже жоден з них ніколи не вчився працювати в аудіостудії та майже ніхто з них раніше не записувався, тож всі хоч трохи, але нервуються, - пояснює Рольф Розенсток. - Відповідно, нам конче потрібно створити нашим гостям якомога зручнішу атмосферу для нормальної розмови, щоб вони мали змогу розмовляти вільно. І коли це вдається, то більшість наших гостей вже через кілька хвилин починають говорити більш-менш природно, а потім взагалі забувають, що триває запис".
Окрім того, усі перегородки, м’які меблі та килими у студії створюють так звану "суху" акустику, котра істотно покращує виразність мовлення.
За словами Александера Коллмайєра, однакові мікрофони для всіх гостей під час запису використовуються спеціально:
"Кожен тип мікрофона має свої особливості, тож вкрай важливо переконатися, що мікрофони однаково якісно передає унікальні акустичні риси голосу кожного промовця й разом з ним не виділяє його занадто в аудіопотоці розмови. Я не є прихильником ефекту наближення у підкасті й більше зважаю на те, щоб голоси звучали якомога природніше. Тож вважаю, що, приміром, випадкові легкі фонові шуми ніколи не завадять. А якщо їх геть "розгладити" на етапі постпродакшина, то й підкаст звучатиме загалом надто стерильно. А ще ми не прагнемо рівня якості звучання, типового для радіостанцій. Це певною мірою залишається справою особистого аудіосмаку, одначе мені просто не подобається надмірно виділяти басові компоненти голосу у розмові".
Зате, як підкреслює звукорежисер, йому не потрібно окремо тренувати гостей студії правильно говорити у професійний мікрофон:
"Під час запису підкасту кожен говорить, сидить і рухається, як йому чи їй зручніше, попри те, що відстань до мікрофона від цього постійно змінюється. А от якби ми використовували такі ж мікрофони й такі ж технології запису, як у сучасних радіостудіях, то мали б з ними серйозні проблеми".
"Мені ж, як ведучому, усю увагу слід зосереджувати на розмові та на моїх гостях. А отже слідкувати ще й за якістю звуку немає ні часу, ні бажання. Та TVN Corporate Media ніколи не псувала настрій своїм слухачам хоч трохи кепським звуком, наші підкасти завжди звучать винятково якісно. І це безумовно є справжньою професійною заслугою Александера Коллмайєра і ми щиро пишаємося тим, що у нашій команді є такий спеціаліст".
Мікрофон Sennheiser MD 46 для професійного запису підкастів
Александер Коллмайєр, за його словами, в TVN Group має змогу вільно працювати з найрізноманітнішими мікрофонами й користається цим, як то кажуть, по максимуму. До його послуг - ціла колекція високоякісних бродкастингових мікрофонів Sennheiser, що їх має TVN Live Production GmbH, зокрема декілька моделей серії MKH із конденсаторними капсюлями, а також MD 441-U, MD 421-II та інші динамічні мікрофони. Плюс, майже всі Neumann із нинішньої лінійки компанії.
"Для роботи із професійними промовцями у студії я здебільшого використовую мікрофони з великою діафрагмою, передусім Neumann U 87 Ai або моделі серії Neumann TLM, - уточнює Александер. - А от для запису підкастів я спеціально обрав саме Sennheiser MD 46, бо він, як на мене, для такої роботи підходить просто ідеально".
Sennheiser MD 46, нагадаємо - це високоякісний динамічний мікрофон із кардіоїдною діаграмою спрямованості. Він оптимізований для роботи поза приміщеннями, в умовах прямих ефірів та репортажів і наразі має надзвичайну популярність в операторів та звукооператорів провідних радіо- і телекомпаній, як мікрофон, що здатен забезпечити гарантовано найвищу виразність мовлення навіть у дуже гучному оточенні.
MD 46 має подовжений корпус, що ефективно поглинає структурні шуми та шум вітру, він зручно тримається у руці й загалом є дуже простим та надійним робочим інструментом. Підвіс капсюля добре захищений міцним двошаровим сталевим кошиком. Частотна характеристика MD 46 варіюється від 40 Гц до 18 кГц.
Як згадує Александера Коллмайєр, з апаратурою Sennheiser він працює вже понад 30 років і незмінно впевнений у якості та надійності продукції німецької компанії:
"Я сам досить давно займаюся музикою і навіть ще граю на барабанах у групі. Тож за минулі три десятки років набув неабиякого досвіду роботи з технікою Sennheiser і він завжди був і є однозначно позитивним, хоч робочі ситуації траплялися вельми різноманітні. До того ж наш музичний гурт з найпершого дня його існування активно підтримує не аби хто, а сам Міхаель Пельтен, донедавна керівник відділу Music Industry компанії Sennheiser. Я й досі пам'ятаю, як вперше одягнув знамениті діджейські Sennheiser HD 25, котрі дуже надовго стали моїми найулюбленішими навушниками. Свої перші HD 25 я носив постійно. Вони були неймовірно гучними та мені як справжньому барабанщику до вподоби були саме такі ... (сміється). У Sennheiser я впевнений остаточно, ця техніка ніколи не підведе і попри будь-що гарантує якісний звук".
Між іншим, під час запису підкастів у студії TVN гості працюють не лише з мікрофонами Sennheiser. За потреби учасники також користуються закритими моніторними навушниками Sennheiser HD 280 PRO. І вони теж подобаються всім. Великі, комфорті, з об'ємними м'якими амбушюрами й кабелем з одного боку. Окрім цього HD 280 PRO також забезпечують високу деталізацію звуку, лінійність звучання і добре ізолюють слух від навколишнього шуму.
Підкасти у жанрі True Crime – це не так і просто
Жанр True Crime, тобто реальних кримінальних розслідувань, сьогодні дійсно дуже популярний у шанувальників підкастів. Неймовірно цікаві, захоплюючі й навіть сенсаційні розповіді про моторошні злочини на основі матеріалів зі справжніх кримінальних справ збирають величезні аудиторії слухачів. А вислів "Зло навколо нас" вже став неписаним заголовком підкастів у жанрі True Crime.
Втім дуже часто такі підкасти увагу слухачів фокусують здебільшого на жертвах злочинів та на їх рідних, не зважаючи на емоційні й фізичні страждання людей та їх приватне життя. А інколи аматорський підхід до підбору справ та освітлення розслідувань навіть створюють занадто тенденційний образ злодіянь. У таких підкастах їх автори вибірковою подачею фактів формують в аудиторії нездорові стереотипи, неправильне уявлення про кримінальні вчинки й створюють загалом глибоко негативний наратив про те, що жертви своєю поведінкою самі спричиняють трагічні ситуації (явище та званого "звинувачення жертви").
Як зауважує Рольф Розенсток, це дійсно є дуже серйозною проблемою, котру автори й експерти TVN Corporate Media долають, надаючи своїм слухачам виключно якісну, перевірену й професійну підготовану інформацію:
"Увесь наш творчий колектив TVN постійно вдосконалюється і намагається працювати якомога краще й професійніше. Ми запрошуємо висококваліфікованих експертів, котрі вміють розкрити тему у правильному ракурсі. Ми щоразу нагадуємо про те, де жертви злочинів можуть отримати допомогу й підтримку. Ми надаємо можливість членам їх родин відрито розповісти про свої почуття. Авжеж, тематика жанру також передбачає і певні дослідження психіки злочинців. Одначе ми не вбачаємо у цьому основну мету розповіді. Замість цього ми вважаємо більш доцільним ставити нашим авторитетним гостям і зокрема слідчим та кримінальним експертам точніші й детальніші запитання, котрі дають змогу слухачам краще зрозуміти справу або ж навіть допомагають успішно її розкрити".
Про компанію TVN CORPORATE MEDIA
TVN CORPORATE MEDIA розробляє та створює індивідуальні рішення, що повною мірою відповідають усім актуальним запитам сучасного бізнес-замовника, котрий активно працює у сфері корпоративної комунікації. Компанія зокрема спеціалізується на створенні ефективних комунікаційних стратегій на основі контенту з рухомим зображенням. Унікальний підхід TVN CORPORATE MEDIA полягає у правильному розумінні й досягненні поставлених замовником цілей через реалізацію комплексних інформаційних кампаній і з використанням відповідних каналів зв'язку з аудиторією. TVN CORPORATE MEDIA давно й продуктивно співпрацює з численними комерційними підприємствами й державними установами. Наразі компанії входить до складу TVN GROUP. Більш докладно - на сайті tvn-cm.de/en.
Login and Registration Form