Шість переваг цифрової бездротової мікрофонної системи та чому пора розпрощатися з аналоговими
18 перегляди
4 липня 2024 р.
Шість переваг цифрової бездротової мікрофонної системи та чому пора розпрощатися з аналоговими
Опубліковано в:

Так, звуковий сигнал все одно є аналоговим. Втім цей факт аж ніяк не змушує вас та ваших слухачів нехтувати численними перевагами сучасних цифрових бездротових мікрофонних систем. Щобільше, безліч аудіопроєктів сьогодні успішно реалізуються виключно завдяки тому, що їх автори та виконавці своєчасно та професійно перейшли (нарешті!) з аналогового звуку на "цифру".
 
Тож напевно не зайвим буде ще раз згадати про основні переваги цифрових мікрофонних систем та про те, чому нова якісна "цифра" наразі є рішенням вигіднішим, аніж старі аналогові системи. Отже, послідовно:



#1 - Звук кращий та чистіший
 
Ви, мабуть, вже в курсі, що цифрова система працює без компандера. Тобто без комбінованого стискувача-розширювача (компресора-експандера), котрий в аналогових бездротових мікрофонних системах аудіосигнал спочатку стискує, піднімаючи його над рівнем шуму радіочастотного каналу, а потім знову розширює у приймачі, відтворюючи таким чином початковий вхідний сигнал. Рівень шуму знижується, одначе сам процес не є безшумним - компандер завжди шипить та "дихає" і це завжди чутно.
 
Цифрова ж система, повторимося, на відміну від аналогової, компандера не містить і лише завдяки цій своїй особливості звук передає значно чистіший. І звучить він набагато якісніше, виразніше та точніше, як для кінцевих слухачів, так і, приміром, для виконавців, якщо вони користуються бездротовими системами персонального моніторингу (IEM).



#2 - Технологія Intelligent Switching Diversity - якісний цифровий сигнал будь-де
 
Так зване "згасання" сигналу, як відомо, псує роботу будь-якої бездротової мікрофонної системи. "Згасанням", нагадаємо, фахівці називають явище, коли мікрофон у якійсь точці простору (сцени, залу тощо) видає нормальний сильний сигнал, а в іншій (здебільшого там, де прямий сигнал між бездротовим передавачем мікрофона та приймачем системи гасять відбиті сигнали) - дуже слабкий чи він навіть взагалі втрачається.
 
Для аналогової системи таке "згасання" було і є істотною проблемою. Сучасна ж цифрова мікрофонна система рівня Evolution Wireless Digital (EWD) від Sennheiser дає змогу швидко й просто усунути цю (та ще багато аналогічних) проблему та забезпечує стабільно якісну й потужну роботу мікрофона "в ефірі" будь-де. 
 
Фірмова технологія Intelligent Switching Diversity (інтелектуального налаштовуваного рознесення) у поєднанні з еквалайзером радіочастотного каналу та системою автокорекції помилок гарантують цілісність сигналу і дають змогу спокійно й упевнено працювати навіть у дуже складному радіочастотному середовищі.



#3 - Координаторам частот будь-якого заходу ваша мікрофонна система точно сподобається
 
Доступний частотний діапазон не просто доступний для всіх і є спільним ресурсом, він майже скрізь (у будь-якій робочій локації) вщент заповнений мікрофонними системами та іншими бездротовою апаратурою. Саме тому роботу обладнання учасників кожного більш-менш помітного івенту (концерту, музичного фестивалю, іншого громадського заходу), як правило, узгоджує професійний координатор частот. А ці фахівці вже дуже давно й категорично не полюбляють працювати з аналоговими системами. Бо для аналогових конче потрібно обчислювати рівень інтермодуляції, якось вписувати кожну з них окремо у наявний діапазон, а потім ще й контролювати її/їх впродовж усього заходу, тобто витрачати на них більше сил та робочого часу, котрих у координатора частот завжди обмаль.
 
І до того ж із неабияким ризиком, що всі вимірювання будуть марними. Особливо, коли на сцені працюють не одна, а відразу декілька бездротових систем. Адже всього 32 бездротових аналогових каналів запросто створюють аж 16000 потенційних "інтермодуляційних продуктів" або джерел шуму. Через це сьогодні вже ніде не є сенсацією випадки, коли координатор частот не може "втиснути" у виділений для івенту діапазон навіть одну єдину аналогову мікрофонну систему, і її власникам, тобто виконавцям з їх звукорежисерами замість динамічного й захоплюючого шоу доводиться дивувати публіку "стародавніми" дротовими мікрофонами.
 
А от Evolution Wireless Digital від Sennheiser життя координаторам частот так не ускладнює, скоріше навпаки. Ця система працює (випромінює сигнал) виключно на своїй несучій частоті й не потребує додаткових, ніколи не створює ніяких "інтермодуляційних продуктів" і не заважає іншій апаратурі. Якщо Evolution Wireless Digital декілька, то координатор просто шикує їх у діапазоні одна поруч з одною через певні проміжки й далі вони функціонують без проблем, не потребуючи до себе надмірної уваги. На відміну від аналогових, перешкоди від яких, знову ж таки, моніторити та контролювати треба постійно та дуже пильно (якщо діапазон дає змогу задіювати хоча б одну таку систему на заході).
 
І ще один важливий момент: внаслідок того, що цифрові бездротові системи працюють більш впорядковано й точно, координатор у виділеному чи доступному діапазоні розташувати може більше бездротової апаратури, а також налаштувати потрібну кількість резервних каналів. А значить, і мати якомога менше обмежень у роботі, що кожен професійний координатор частот цінує чи не найбільше.



#4 - Мистецтво налаштування цифрової системи - майже ніякого чаклунства
 
Якщо вам доводилося хоча б трохи попрацювати звукорежисером навіть невеличкого музичного гурту, то ви вже в курсі, наскільки складно буває якісно налаштувати мікрофони для кожного з її учасників перед виступом.
 
Інженери компанії Sennheiser теж в курсі. Тому для мікрофонних систем серії Evolution Wireless Digital вони розробили ще й зручний та практичний мобільний додаток Smart Assist. Він окрім безлічі корисних функцій має простий та інтуїтивно зрозумілий гайд, з котрим всі мікрофони налаштовуються буквально за кілька швидких кроків і вся система працює оптимально, зокрема й у професійному діапазоні ТБ-УВЧ (TV-UHF).
 
Між іншим, зважайте ще й на те, що у музикантів та ваших менш обізнаних колег-звукорежисерів такі неабиякі швидкість і професіоналізм у роботі із високотехнологічним мікрофонним обладнанням можуть викликати деяке захоплення чи навіть святобливість. Тож не поспішайте розкривати секрети, коли бажаєте зберегти таке до себе ставлення надовше.



#5 - Працюйте спокійно - ви нікому не заважаєте
 
Хтось скаже, коли я й так можу вибрати будь-яку з вільних частот, то чому маю турбуватися про те, щоб десь комусь заважати? А відповідь проста: аналогова бездротова мікрофонна система та згадані вже її "інтермодуляційні продукти" - це, по-перше, речі, що пов'язані нерозривно, а по-друге, вони стовідсотково викликатимуть дуже серйозне занепокоєння у всіх ваших сусідів по діапазону.
 
Простіше кажучи, коли на сцені працює не лише ваша аналогова система, а й інші бездротові, то всі вони (і ваша, і ваших сусідів) випромінюють сигнал на кількох частотах, а не лише не тих, що обрані під час налаштування і відображаються на екранах приймачів. Плюс, свої сигнали випромінюють і бездротові передавачі та системи персонального моніторингу, що відразу ж буде помітним, тільки-но якийсь мікрофон чи навушники опиняться поряд з приймачем.
 
Такі додаткові частоти, що їх по суті марно займає аналогова система, й називаються її "інтермодуляційними продуктами". І вони не лише майже завжди заважають іншим бездротовим мікрофонним чи IEM-системам, а й просто "з'їдають" доступний частотний діапазон. А отже, коли працюєте з аналоговою системою, то проблеми через ці її "продукти" матимете завжди й скрізь. До речі, деякі цифрові системи з недорогих (чи не дуже якісних) теж генерують істотні "інтермодуляційні продукти" й разом з ними аналогічні проблеми.
 
Моделі серії Evolution Wireless Digital користуються таким високим попитом зокрема й тому, що вони ніяких інтермодуляційних продуктів не генерують. А це, як ви напевно здогадуєтесь, дуже спрощує роботу на сцені - звукорежисерові потрібно всього лише вибрати для системи вільний канал, на котрому вона якісно працюватиме, не створюючи жодних перешкод для обладнання поруч. Іншими словами EWD - це насамперед ніяких інтермодуляційних продуктів, ніяких перешкод, плюс дуже помітна економія частотного діапазону.



#6 - З Sennheiser EWD ви забуваєте про занадто тихо, занадто гучно, кліпінг та інші негаразди
 
Так, посилення - це й досі одна з найдокучливіших (та, напевно, найбільш недооцінених) проблем, що регулярно постають на етапі налаштування будь-якої бездротової мікрофонної системи. Саме рівнем посилення визначається чутливість мікрофонів. Коли посилення високе, і виконавець закричить в мікрофон, звук буде просто жахливим, аж до кліпінгу. Й навпаки, коли голос тихий, а посилення замало, то виконавця слухачі взагалі не почують за звучанням інструментів...
 
Для того, щоб у користувачів (звукорежисерів і виконавців) таких проблем ніколи не виникало, бездротова мікрофонна система Sennheiser Evolution Wireless Digital має вхідний динамічний діапазон на цілих 134 дБ. Котрий із добрим запасом перевищує динамічний діапазон більшості мікрофонних капсюлів, а отже система гарантовано вловлює та передає які завгодно звук, від найтихішого шепоту до ревіння реактивного двигуна. При цьому рівень посилення передавачів EWD окремо регулювати немає потреби.
 
Отже, як бачимо, цифрова бездротова мікрофонна система дає змогу працювати якісніше, продуктивніше та професійніше як виконавцям, так і звукорежисерам. Бажаєте мати найзручнішу, найпростішу й найнадійнішу бездротову мікрофонну систему, котра гарантовано якісно працює в УВЧ-діапазоні, у будь-якому, навіть найскладнішому радіочастотному середовищі та в умовах постійного дефіциту вільних частот, тобто будь-де і на будь-якій сцені, тоді Evolution Wireless Digital! Про всі її можливості та докладніше про додаток Smart Assist дивіться на нашому сайті.